مبانی نظری بازاریابی word ، تشریح انواع بازاریابی


در حال بارگذاری
14 اردیبهشت 1397
word
36 صفحه
237 بازدید
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید

مبانی نظری بازاریابی

به صورت کامل و جامع در فایل word مباحث زیر  ( به همراه منابع درون متنی و انتهایی) 36 صفحه آماده استفاده در پایان نامه

2-2-1 بازاریابی

2-2-2 ارکان بازاریابی

2-2-3 انواع بازاریابی

2-2-4 تعاریف بازاریابی اجتماعی

2-2-5 بازاریابی علّی (آرمانی)

2-2-6 بازاریابی سبز

2-2-8 بازاریابی رابطه مند

2-2-9 بازاریابی جامع (کل نگر)

2-2-10 بازاریابی پیشامدرن

2-2-11 بازاریابی اثباتی

2-2-12 بازاریابی نئو اثباتی

         نمونه ای از متن:

2-2-3 انواع بازاریابی

بازاریابی دارای انواع مختلفی است که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشد:

بازاریابی مصرفی: در این نوع بازاریابی، هدف اصلی شناسایی نیاز مصرف کنندگان یک محصول است (عاصم، 1394).

بازاریابی صنعتی: فرایند کشف و ترجمه ی خواسته های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آن ها به محصولات و خدمت ویژه جهت ارتباط موثر شیوه های توزیع، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده ی مستمر از این محصولات و خدمات را بازاریابی صنعتی می نامیم. در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازار مصرفی، بازار صنعتی در حوزه ی مدیریت عالی قرار دارد. در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگی های محصولات خیلی مهم و اساسی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازار مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری بدهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات و خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه های خرید نقش قیمت پراهمیت تر می شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه ی استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خود را افزایش دهد (همان منبع).

بازاریابی چند سطحی[1]، شبکه ای[2]، فروش مستقیم[3] و یا بازاریابی ارجاعی[4]: نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن نیروی فروش نه فقط برای فروشی که شخصا تولید می کند، بلکه همچنین برای خرید و فروشی که زیرمجموعه های آن ها انجام می دهند پاداش دریافت می کنند و در نتیجه یک زیرمجموعه از توزیع کنندگان و سلسله مراتب سطوح مختلف ایجاد می شود. در این روش خریداران نقش بازاریاب را بازی می کنند و برای رسیدن به پورسانت می بایست، به جای بازاریابی حرفه ای، به دنبال مشتری بگردند. با این کار هزینه بازاریابی و تبلیغ برای شرکت کاهش می یابد ولی در عوض این هزینه در بین تعداد زیادی بازاریاب غیر حرفه ای تقسیم می شود ( خوجه نصیری، 1391).

بازاریابی مستقیم (مویرگی): به عنوان به کارگیری کانال های مستقیم ارتباط با مصرف کنندگان به منظور یافتن مشتری و تحویل محصول به مشتری بدون نیاز به استفاده از واسطه های بازاریابی است. بازاریابی مستقیم به بازاریاب اجازه می دهد که پاسخ های مستقیم بیشتری از مشتری دریافت کرده، بازار هدف را به گونه ای بهتر نشانه گیری کند و محصول را بدون قرار گرفتن در فرایند عریض و طویل و پرهزینه کانال های سنتی به فروش رساند (کاتلر و آرمسترانگ، 1383، 129).

بازاریابی پارتیزانی (چریکی)[5]: این مقهوم اولین بار توسط جی کنراد لوینسون مطرح شد و روشی نامنظو و نامتعارف در انجام فعالیت های تبلیغی بر مبنای یک بودجه ی بسیار کم است. چنین تبلیغاتی گاه به گونه ای طرح می شود که مخاطب حتی از وجود آن ها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و متضمن ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستوجوی راهکارهای بدیل برای روش های بازاریابی سنتی است (عاصم، 1394).

در ادبیات مدیریت بازاریابی، از دیدگاه پریکی به عنوان بازاریابی بدون هزینه نیز نام برده شده است. در واقع بازاریابی چریکی نوعی از برنامه های بازاریابی است که در آن تلاش برای استفاده از تبلیغاتی بر پایه ی نوآوری و خلاقیت و برخلاف شرایط روتین انجام شود که دارای حداکثر بازده ممنک است (زمانیان، 1391).

بازاریابی دهان به دهان[6] (ویروسی): بازاریابی دهان به دهان نوعی از بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران بر می امگیزاند. یا به عبارتی فعالیتی است که در آن مصرف کننده اطلاعات بازاریابی مربوط به محصولات و خدمات را به مصرف کننده ی دیگری منتقل می کند و یا تلاش سازمان در حهت تشویق، تسهیل و گسترش ارتباطات در میان مصرف کنندگان (بیابانی بدربانی، 1392).

بازاریابی اینترنتی: یک استراتژی در بازاریابی است که بر یافتن مشتری با ارائه ی اطلاعات مفید متمرکز شده است. به بیان ساده تر در بازاریابی اینترنتی درون گراشرکت یا ارائه دهنده ی محصول توسط مشتریان در بستر اینترنت یافته می شود (هاتفی، 1393).

بازاریابی تک به تک: بازاریابی تک به تک در یک جمله ایجاد و مدیریت بر رابطه فردی با تک تک مشتریان است. تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی تک به تک در این است که در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت، سهم بازار محصول است ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت، سهم از تعداد مشتری است. بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند، در حالی که بازاریاب تک به تک در پی پیدا کردن محصولات بیشتر برای مشتریانش است. بازاریاب سنتی محصولاتش را مدیریت می کند و مدیرانش، مسئول میزان فروش فعلی محصولاتش هستند. حال آنکه بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند و مدیرانش مسئول پاسخگویی به رشد ارزش های مورد انتظار این مشتریان طی زمانی که شرکت فعالیت می کند، می باشند (عاصم، 1394).

بازار رابطه مند: بازاریابی رابطه مند، نگهداردی مشتریان و توسعه ی روابط و جذاب تر کردن هر چه بیشتر این رابطه با مشتریان است. به دلیل مزایای چشمگیر بازاریابی رابطه مند، شرکت ها به سمت انتخاب تعاملات رابطه ای به جای تعاملات مجزا حرکت می کنند. عامل کلیدی تفاوت بین تعاملات رابطه ای و مجزا عامل زمان است. تعاملات مجزا کوتاه مدت هستند و در قالب خدمات پس از فروش نیز ادامه می یابند. این تعاملات به دلیل افزایش توان رقابتی شرکت ها، به روابط مجزا و کوتاه مدت ترجیح داده می شوند (هایمن، 2004).


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.